چهارمين جشنواره بازي هاي رايانه اي تهران

تک نوشته

یوبی سافت

یوبی سافت

یوبی سافت یکی از مهمترین شرکت های ساخت بازی و انتشار بازی دنیا است ، این شرکت دارای امکاناتی پیشرفته است که قسمت اصلی آن در مونتریل کشور فراسنه است. یوبی سافت دارایی استودیو های در بیش از 20 کشور مختلف جهان که شامل استودیو هایی در تورنتو ، منترال و شهر کبک ، کانادا ، بخارست ، رومانی ، بارسلونا ، اسپانیا ، شانگهای ، چین ، سنگاپور ، کری ، کارولینایی شمالی ، ایالات متحده آمریکا ، دوسلدورف ، آلمان ، صوفیه ، بلغارستان ، کازابلانکا ، مراکش ، سیدنی ، استرالیا ، میلان ، ایتالیا ، هند ، سائوپائولو ، برزیل و نقاط دیگر ؛ در این بین از سال 2004 به بعد سومین شرکت مستقل بازی های رایانه ای اروپا و هفتمین شرکت مستقل در آمریکا بوده است.

یوبی سافت

تاریخچه
5 برادر از خانواده گیلموت شرکت یوبی سافت را در سال 1986 در فرانسه تاسیس کردند و طولی نکشید که ایو گیلموت قرارداد هایی با شرکت های بزرگی چون Electronic Art ، Sierra On-Line و Micro Prose بست تا بازی های خود را در فرانسه پخش کند. در اواخر دهه 80 یوبی سافت شروع به پیشرویی در بازارهایی از جمله ایالات متحده ، بریتانیا و آلمان کرد.
در سال1990 یوبی سافت ساخت بازی در خانه را ابتکار کرد که تا 1994 ادامه داشت پس از آن برادران گیلموت با همکاری یکدیگر استودیو مونتریل را در فرانسه تاسیس کردند که بعد از مدتی به عنوان مقر اصلی خود یا شعبه اصلیشان تبدیل کردند در همان سال شخصیت اصلی Rayman را طراحی کردند که این بازی تا سال 2006 از ستاره های بازی های ویدیویی به حساب می آمد. ( به عقیده برخی از گیمر ها ) شرکت یوبی سافت در سال 1996 به یک شرکت عمومی تبدیل شد تا یوبی سافت گسترش پیدا کند و این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که استودیو هایی در شانگهایی چین و مونترال کانادا افتتاح کردند.
در سال 2000 شرکت یوبی سافت استودیو بازی سازی آمریکایی را با نام RedStorm Entertainment ( استودیو معروف به بازیهای Tom Clancy’s ) را در Morrisville واقع در کارولینایی شمالی را خریداری کرد.
قبل از دهه 1990 و 2000 یوبی سافت شروع به خودنمایی در عرضه بازیهای آنلاین نظیر Uru: Ages Beyond Myst ,The Matrix Online کرد و بعد از آن عرضه اروپایی ، چینی Ever Quest کرد.
در سال 2001 شرکت آلمانی Blue Byte Software را خریداری کرد ، در سال 2003 شرکت در بیش از 20 کشور مختلف فعالیت می کرد ، که 9 تا از این استودیو ها برای ساخت یا طراحی بودند. در همان سال یوبی سافت بازی های دنباله دار و برنده جوایز جشنواره های زیادی را بیرون داد. در سال 1989 تا 1991 این شرکت در حال کسترش دامنه فروش خودش در دنیا بود.
سالهای 2000 تا 2001 از سالهای مهم شرکت یوبی سافت به شمار می رود ، در این سال استودیو ها و شرکت های معروف بازی سازی توسط یوبی سافت خریداری شدند و همچنین سایت UBI تاسیس و راه اندازی شد. در سال 2002 و 2003 یوبی سافت شروع به گسترش شرکت و تبلیغات کرد. اماَ در ماه فوریه 2004 شرکت EA GAME ، قصد خرید 19.9% درصد سهام شرکت کردند که در همان زمان یوبی سافت در بیانیه ای اعلام کرد که ما فکر کرده بودیم آنها از روی خصومت می خواهند این خرید را بکنند ، اما بعد از مطلع شدن از نیت EA از این فکر در آمدیم. یوبی سافت همچنان امتیاز Driver را در ژولای 2006 از آتاری با هزینه معادل 19 میلیون یورو ( 24 میلیون دلار آمریکا ) خرید که این مبلغ برای امتیاز بازی ، پوشش حقوقی ، تکنولوژی بکار رفته و سرمایه هایی بالای آن بود. یوبی سافت مدتی مشهور به استفاده از ققل ضد کپی Starforce شده بود که درایور هایی بر روی سیستم نصب می کند و مشکوک به صدمه زدن به سخت افزارهای دستگاه با بعضی سیستم عامل های مرسوم است ، این کار با Tom Clancy’s Splinter Cell : Chaos Theory شروع شد که در تاریخ دوم فوریه سال 2006 مشخص شد که با ویندوز XP 64bit سازگار نیست و در چهاردهم اپریل 2006 یوبی سافت بر اساس شکایات ، دیگر از این قفل بر روی بازی هایش استفاده نکرد.
در اوایل سال شروع این شرکت برنامه های آموزشی تفریحی برپا کرد . این شرکت برای برخی از کنسول ها همچون PC و Atari شروع به ساخت بازی کرد.
در تاریخ 10 نوامبر 2008 ، یوبی سافت Massive Entertainment را از Activision Blizzard گرفت و از آن خود کرد.

یوبی سافت

درآمد و تعداد کارکنان
یوبی سافت طی سالهای 2002 تا 2003 در آمدی معادل 453 میلیون یورو را کسب کرده است و برای سال های 2003 تا 2004 این رشد به 508 میلیون یورو رسید ( سال درآمد زایی یوبی سافت ) ، یوبی سافت در سال 2005 بیش از 3500 نفر خدمه داشت که بیشتر از 1700 نفر از آنها مشغول کار در مرحله تولید بودند.
بزرگترین استودیو یوبی سافت به نام مونترال که در سال 2004 حدود 1600 نفر را مشغول به کار کرد. ایو گیلموت رئیس و مدیر عامل این استودیو است.

یوبی سافت

پرفروش ترین بازی های یوبی سافت
سری بازی Rayman 15 میلیون
سری بازی Splinter Cell بیش از 12.5 میلیون
Rainbow Six 12.5 میلیون
Myst 11 میلیون
Ghost Recon بیش از 8.5 میلیون
Prince of Persia بیش از 5 میلیون
Chess Master 5 میلیون
Settlers 5 میلیون
Brothers in Arms 1.7 میلیون
شرکت یوبی سافت تاکنون بیش از هزار بازی تولید کرده است که فقط تعدادی از آنها فروش کمی داشته اند و اکثراَ با فروش خوبی رو به رو شدند.

لطفاَ در این نظرسنجی شرکت کنید تا نظر خود را درباره پرفروش ترین بازی یوبی اعلام کنید

یوبی سافت

محصولات
یوبی سافت بازیهای دنباله داری همچون Prince of Persia , Splinter Cell , Ghost Recon , Rainbow Six , Far Cry , Assassin’s Creed و دیگر بازی ها که تقریباَ تمامی این سری ها موفق بودند و توانستند مخاطبان خود را راضی نگه دارند.

یوبی سافت

موتور بازی ها

Unreal Engine 2.5: Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent, Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction
Unreal Engine 3.0: Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas, and Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2, Brothers in Arms: Hell’s Highway
GRIN’s Diesel Engine: Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter (PC), Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (PC)
Cryengine: Far Cry Instincts
Anvil engine: Assassin’s Creed, Prince of Persia, Shaun White Snowboarding, Assassin’s Creed 2
YETI engine: Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter,Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter 2, America’s Army: True Soldiers, Beowulf, Lost: Via Domus
Jade engine: Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie, Rayman Raving Rabbids, TMNT, Rayman Raving Rabbids 2, Naruto: Rise of a Ninja, Naruto: The Broken Bond
Dunia engine: Far Cry 2

منابع

http://en.wikipedia.org/wiki/Ubisoft
http://vgsales.wikia.com/wiki/Best_selling_Ubisoft_games

محسن شایان یکشنبه, 16 آگوست 2009 [ 10:05 ق.ظ ]

up