تک نوشته

یوبی سافت

یوبی سافت

یوبی سافت یکی از مهمترین شرکت های ساخت بازی و انتشار بازی دنیا است ، این شرکت دارای امکاناتی پیشرفته است که قسمت اصلی آن در مونتریل کشور فراسنه است. یوبی سافت دارایی استودیو های در بیش از ۲۰ کشور مختلف جهان که شامل استودیو هایی در تورنتو ، منترال و شهر کبک ، کانادا ، بخارست ، رومانی ، بارسلونا ، اسپانیا ، شانگهای ، چین ، سنگاپور ، کری ، کارولینایی شمالی ، ایالات متحده آمریکا ، دوسلدورف ، آلمان ، صوفیه ، بلغارستان ، کازابلانکا ، مراکش ، سیدنی ، استرالیا ، میلان ، ایتالیا ، هند ، سائوپائولو ، برزیل و نقاط دیگر ؛ در این بین از سال ۲۰۰۴ به بعد سومین شرکت مستقل بازی های رایانه ای اروپا و هفتمین شرکت مستقل در آمریکا بوده است.

یوبی سافت

تاریخچه
۵ برادر از خانواده گیلموت شرکت یوبی سافت را در سال ۱۹۸۶ در فرانسه تاسیس کردند و طولی نکشید که ایو گیلموت قرارداد هایی با شرکت های بزرگی چون Electronic Art ، Sierra On-Line و Micro Prose بست تا بازی های خود را در فرانسه پخش کند. در اواخر دهه ۸۰ یوبی سافت شروع به پیشرویی در بازارهایی از جمله ایالات متحده ، بریتانیا و آلمان کرد.
در سال۱۹۹۰ یوبی سافت ساخت بازی در خانه را ابتکار کرد که تا ۱۹۹۴ ادامه داشت پس از آن برادران گیلموت با همکاری یکدیگر استودیو مونتریل را در فرانسه تاسیس کردند که بعد از مدتی به عنوان مقر اصلی خود یا شعبه اصلیشان تبدیل کردند در همان سال شخصیت اصلی Rayman را طراحی کردند که این بازی تا سال ۲۰۰۶ از ستاره های بازی های ویدیویی به حساب می آمد. ( به عقیده برخی از گیمر ها ) شرکت یوبی سافت در سال ۱۹۹۶ به یک شرکت عمومی تبدیل شد تا یوبی سافت گسترش پیدا کند و این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که استودیو هایی در شانگهایی چین و مونترال کانادا افتتاح کردند.
در سال ۲۰۰۰ شرکت یوبی سافت استودیو بازی سازی آمریکایی را با نام RedStorm Entertainment ( استودیو معروف به بازیهای Tom Clancy’s ) را در Morrisville واقع در کارولینایی شمالی را خریداری کرد.
قبل از دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ یوبی سافت شروع به خودنمایی در عرضه بازیهای آنلاین نظیر Uru: Ages Beyond Myst ,The Matrix Online کرد و بعد از آن عرضه اروپایی ، چینی Ever Quest کرد.
در سال ۲۰۰۱ شرکت آلمانی Blue Byte Software را خریداری کرد ، در سال ۲۰۰۳ شرکت در بیش از ۲۰ کشور مختلف فعالیت می کرد ، که ۹ تا از این استودیو ها برای ساخت یا طراحی بودند. در همان سال یوبی سافت بازی های دنباله دار و برنده جوایز جشنواره های زیادی را بیرون داد. در سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ این شرکت در حال کسترش دامنه فروش خودش در دنیا بود.
سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ از سالهای مهم شرکت یوبی سافت به شمار می رود ، در این سال استودیو ها و شرکت های معروف بازی سازی توسط یوبی سافت خریداری شدند و همچنین سایت UBI تاسیس و راه اندازی شد. در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ یوبی سافت شروع به گسترش شرکت و تبلیغات کرد. اماَ در ماه فوریه ۲۰۰۴ شرکت EA GAME ، قصد خرید ۱۹.۹% درصد سهام شرکت کردند که در همان زمان یوبی سافت در بیانیه ای اعلام کرد که ما فکر کرده بودیم آنها از روی خصومت می خواهند این خرید را بکنند ، اما بعد از مطلع شدن از نیت EA از این فکر در آمدیم. یوبی سافت همچنان امتیاز Driver را در ژولای ۲۰۰۶ از آتاری با هزینه معادل ۱۹ میلیون یورو ( ۲۴ میلیون دلار آمریکا ) خرید که این مبلغ برای امتیاز بازی ، پوشش حقوقی ، تکنولوژی بکار رفته و سرمایه هایی بالای آن بود. یوبی سافت مدتی مشهور به استفاده از ققل ضد کپی Starforce شده بود که درایور هایی بر روی سیستم نصب می کند و مشکوک به صدمه زدن به سخت افزارهای دستگاه با بعضی سیستم عامل های مرسوم است ، این کار با Tom Clancy’s Splinter Cell : Chaos Theory شروع شد که در تاریخ دوم فوریه سال ۲۰۰۶ مشخص شد که با ویندوز XP 64bit سازگار نیست و در چهاردهم اپریل ۲۰۰۶ یوبی سافت بر اساس شکایات ، دیگر از این قفل بر روی بازی هایش استفاده نکرد.
در اوایل سال شروع این شرکت برنامه های آموزشی تفریحی برپا کرد . این شرکت برای برخی از کنسول ها همچون PC و Atari شروع به ساخت بازی کرد.
در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۰۸ ، یوبی سافت Massive Entertainment را از Activision Blizzard گرفت و از آن خود کرد.

یوبی سافت

درآمد و تعداد کارکنان
یوبی سافت طی سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ در آمدی معادل ۴۵۳ میلیون یورو را کسب کرده است و برای سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴ این رشد به ۵۰۸ میلیون یورو رسید ( سال درآمد زایی یوبی سافت ) ، یوبی سافت در سال ۲۰۰۵ بیش از ۳۵۰۰ نفر خدمه داشت که بیشتر از ۱۷۰۰ نفر از آنها مشغول کار در مرحله تولید بودند.
بزرگترین استودیو یوبی سافت به نام مونترال که در سال ۲۰۰۴ حدود ۱۶۰۰ نفر را مشغول به کار کرد. ایو گیلموت رئیس و مدیر عامل این استودیو است.

یوبی سافت

پرفروش ترین بازی های یوبی سافت
سری بازی Rayman 15 میلیون
سری بازی Splinter Cell بیش از ۱۲.۵ میلیون
Rainbow Six 12.5 میلیون
Myst 11 میلیون
Ghost Recon بیش از ۸.۵ میلیون
Prince of Persia بیش از ۵ میلیون
Chess Master 5 میلیون
Settlers 5 میلیون
Brothers in Arms 1.7 میلیون
شرکت یوبی سافت تاکنون بیش از هزار بازی تولید کرده است که فقط تعدادی از آنها فروش کمی داشته اند و اکثراَ با فروش خوبی رو به رو شدند.

لطفاَ در این نظرسنجی شرکت کنید تا نظر خود را درباره پرفروش ترین بازی یوبی اعلام کنید

یوبی سافت

محصولات
یوبی سافت بازیهای دنباله داری همچون Prince of Persia , Splinter Cell , Ghost Recon , Rainbow Six , Far Cry , Assassin’s Creed و دیگر بازی ها که تقریباَ تمامی این سری ها موفق بودند و توانستند مخاطبان خود را راضی نگه دارند.

یوبی سافت

موتور بازی ها

Unreal Engine 2.5: Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent, Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction
Unreal Engine 3.0: Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas, and Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2, Brothers in Arms: Hell’s Highway
GRIN’s Diesel Engine: Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter (PC), Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (PC)
Cryengine: Far Cry Instincts
Anvil engine: Assassin’s Creed, Prince of Persia, Shaun White Snowboarding, Assassin’s Creed 2
YETI engine: Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter,Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter 2, America’s Army: True Soldiers, Beowulf, Lost: Via Domus
Jade engine: Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie, Rayman Raving Rabbids, TMNT, Rayman Raving Rabbids 2, Naruto: Rise of a Ninja, Naruto: The Broken Bond
Dunia engine: Far Cry 2

منابع

http://en.wikipedia.org/wiki/Ubisoft
http://vgsales.wikia.com/wiki/Best_selling_Ubisoft_games

محسن شایان یکشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۸۸ [ ۱۰:۰۵ ق٫ظ ]

up